Re: new stairs system automatically go up and down
Posted: Wed Oct 24, 2012 12:31 am
help me for upload the file exemple in this forum ?
Official Legend of Grimrock Forums
http://www.grimrock.net/forum/
Code: Select all
-- This file has been generated by Dungeon Editor 1.3.1
--- level 1 ---
mapName("Primo")
setWallSet("dungeon")
playStream("assets/samples/music/dungeon_ambient.ogg")
mapDesc([[
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
###################.############
##################...###########
##################.#.###########
##################...###########
###################.############
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
]])
spawn("torch_holder", 18,14,3, "torch_holder_15")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 20,14,1, "torch_holder_16")
:addTorch()
spawn("HIDDEN_PLATE_DOWN", 19,12,2, "HIDDEN_PLATE_DOWN_3")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(false)
:setTriggeredByItem(false)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_down", 19,12,0, "dungeon_stairs_down_3")
spawn("HIDDEN_PLATE_DOWN", 19,16,0, "HIDDEN_PLATE_DOWN_8")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_down", 19,16,2, "dungeon_stairs_down_8")
--- level 2 ---
mapName("Start")
setWallSet("dungeon")
playStream("assets/samples/music/dungeon_ambient.ogg")
mapDesc([[
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
#######...#######...############
######....#######..#############
#####...########....############
.........########..##..#########
#####...#########.......########
######....########.##..#########
#######...########.#############
#################..#############
#################.##############
################################
##################.#############
#################...############
################.....###########
#################...############
##################.#############
################################
################################
################################
################################
################################
]])
spawn("torch_holder", 17,15,3, "torch_holder_11")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 17,23,3, "torch_holder_12")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 17,25,3, "torch_holder_13")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 19,23,1, "torch_holder_17")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 19,25,1, "torch_holder_18")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 5,14,0, "torch_holder_2")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 5,16,2, "torch_holder_3")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 7,18,2, "torch_holder_4")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 7,12,0, "torch_holder_5")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 17,13,3, "torch_holder_6")
:addTorch()
spawn("HIDDEN_PLATE_UP", 16,14,1, "HIDDEN_PLATE_UP_2")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("HIDDEN_PLATE_DOWN", 18,22,2, "HIDDEN_PLATE_DOWN_2")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_up", 16,14,3, "dungeon_stairs_up_2")
spawn("dungeon_stairs_down", 18,22,0, "dungeon_stairs_down_2")
spawn("HIDDEN_PLATE_UP", 20,24,3, "HIDDEN_PLATE_UP_3")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("HIDDEN_PLATE_DOWN", 16,24,1, "HIDDEN_PLATE_DOWN_4")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_up", 20,24,1, "dungeon_stairs_up_3")
spawn("dungeon_stairs_down", 16,24,3, "dungeon_stairs_down_4")
spawn("HIDDEN_PLATE_DOWN", 17,20,0, "HIDDEN_PLATE_DOWN_5")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_down", 17,20,2, "dungeon_stairs_down_5")
spawn("HIDDEN_PLATE_DOWN", 23,16,3, "HIDDEN_PLATE_DOWN_6")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_down", 23,16,1, "dungeon_stairs_down_6")
spawn("HIDDEN_PLATE_UP", 18,26,0, "HIDDEN_PLATE_UP_1")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_up", 18,26,2, "dungeon_stairs_up_1")
spawn("HIDDEN_PLATE_DOWN", 19,14,3, "HIDDEN_PLATE_DOWN_1")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_down", 19,14,1, "dungeon_stairs_down_1")
spawn("HIDDEN_PLATE_UP", 19,12,3, "HIDDEN_PLATE_UP_7")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("HIDDEN_PLATE_DOWN", 8,15,3, "HIDDEN_PLATE_DOWN_7")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_down", 8,15,1, "dungeon_stairs_down_7")
spawn("dungeon_stairs_up", 19,12,1, "dungeon_stairs_up_6")
spawn("HIDDEN_PLATE_UP", 0,15,1, "HIDDEN_PLATE_UP_8")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_up", 0,15,3, "dungeon_stairs_up_7")
spawn("starting_location", 18,14,1, "starting_location_1")
--- level 3 ---
mapName("Level2")
setWallSet("dungeon")
playStream("assets/samples/music/dungeon_ambient.ogg")
mapDesc([[
###################.############
##################..############
##################..############
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
##################.#.###########
##################...###########
###################.############
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
]])
spawn("HIDDEN_PLATE_UP", 19,16,0, "HIDDEN_PLATE_UP_4")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_up", 19,16,2, "dungeon_stairs_up_4")
spawn("HIDDEN_PLATE_UP", 19,0,2, "HIDDEN_PLATE_UP_5")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("dungeon_stairs_up", 19,0,0, "dungeon_stairs_up_5")
spawn("torch_holder", 18,1,3, "torch_holder_7")
:addTorch()
spawn("torch_holder", 19,2,1, "torch_holder_8")
:addTorch()
--- level 4 ---
mapName("tempio")
setWallSet("temple")
playStream("assets/samples/music/temple_ambient.ogg")
mapDesc([[
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
##########################.....#
##########################.....#
##########################......
##########################.....#
##########################.....#
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
################################
]])
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 26,11,3, "high_temple_ceiling_lamp_2")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 26,7,2, "high_temple_ceiling_lamp_4")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 30,7,2, "high_temple_ceiling_lamp_5")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 30,11,3, "high_temple_ceiling_lamp_6")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 28,11,2, "high_temple_ceiling_lamp_9")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 27,10,3, "high_temple_ceiling_lamp_11")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 26,9,2, "high_temple_ceiling_lamp_13")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 27,8,3, "high_temple_ceiling_lamp_15")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 28,7,1, "high_temple_ceiling_lamp_17")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 29,8,2, "high_temple_ceiling_lamp_19")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 30,9,3, "high_temple_ceiling_lamp_21")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 29,10,2, "high_temple_ceiling_lamp_22")
spawn("high_temple_ceiling_lamp", 28,9,2, "high_temple_ceiling_lamp_1")
spawn("HIDDEN_PLATE_UP", 31,9,3, "HIDDEN_PLATE_UP_6")
:setTriggeredByParty(true)
:setTriggeredByMonster(true)
:setTriggeredByItem(true)
:setSilent(true)
spawn("high_temple_stairs_up", 31,9,1, "high_temple_stairs_up_1")
Grimwold wrote:It's worth noting that if you want to give this test dungeon a try you need High Temple Wall Set installed in that dungeon.
Otherwise.. this is very cool!
I did occasionally find myself getting stuck though... I ended up on level 3 (named level2) at co-ords 16,24 where there was no floor.
The stairs in EoB were instant travel; (yeah like teleporters).HaunterV wrote:I don't understand what he means by eob style stairs... someone enlighten me? does that mean we have ladder style descent options ?
I have one of these planned in the near future, for use on the lower floors of my mod.On an almost unrelated note, can someone make a spiral staircase...