[MOD] Final Adventure

Are you looking for fun Custom Dungeons that you could play or do you want to share your mod with others? Then this forum is for you!
poqwer11
Posts: 61
Joined: Sun Feb 28, 2021 2:51 pm

Re: [WIP] Final Adventure

Post by poqwer11 »

kikotrt wrote: Sat Nov 05, 2022 8:59 pm привет
я так понимаю, из-за того...
Read the first post!

"...experts in English are required..."
kikotrt
Posts: 35
Joined: Sat Nov 05, 2022 11:16 am

Re: [WIP] Final Adventure

Post by kikotrt »

poqwer11 wrote: Sun Nov 06, 2022 6:44 am
kikotrt wrote: Sat Nov 05, 2022 8:59 pm привет
я так понимаю, из-за того...
Read the first post!

"...experts in English are required..."
т.е. носители англ. языка?
потому что только они эксперты.
Kirill
Posts: 125
Joined: Mon Dec 21, 2020 5:36 pm

Re: [WIP] Final Adventure

Post by Kirill »

knr wrote: Thu Nov 03, 2022 6:09 pm I'd be very interested in testing this out. The Guardians is imo the best Grimrock dungeon out there (including Nex) and this looks extremely ambitious, even if some the features sound a bit worrying (I never felt tiredness added much to old M&Ms and lockpicking everything seems a lot more sandboxy than guardians, which was still a puzzle dungeon at heart).
Tiredness is there to make you use more food, i.e. to increase survival aspect.
Lockpicking everything is not overpowered. Some locks cant be picked and you lose lockpicks (i.e. resources), if you explore you would find keys anyway, so mostly you only rarely want to lockpick.
knr
Posts: 58
Joined: Sun Apr 21, 2019 7:04 pm

Re: [WIP] Final Adventure

Post by knr »

I've been playtesting this over the last weekend, and I'm not a fan of tiredness. You can balance food use by adjusting food amount and nutrition, tiredness adds some mild busywork and occasionally hits you with significant debuffs midfight since timekeeping is difficult in this game.

As for lockpicking, so far every lock above the iron tier has had a dedicated matching key (except possibly one), it is still very much a puzzle dungeon. I haven't played around with the lockpicking skill, but seems like it (along with a couple of other mechanics) is there to allow for some sequence-breaking if you want to do a speedrun or something.
kikotrt
Posts: 35
Joined: Sat Nov 05, 2022 11:16 am

Re: [WIP] Final Adventure

Post by kikotrt »

Adrageron

будет ли возможность прохождения мода соло-персонажем, или для прохождения каких-то моментов в нем обязательно нужна будет партия?
учитывает ли начисление "очков" количество персонажей в партии?
Kirill
Posts: 125
Joined: Mon Dec 21, 2020 5:36 pm

Re: [WIP] Final Adventure

Post by Kirill »

knr wrote: Tue Nov 08, 2022 11:32 pm I've been playtesting this over the last weekend, and I'm not a fan of tiredness. You can balance food use by adjusting food amount and nutrition, tiredness adds some mild busywork and occasionally hits you with significant debuffs midfight since timekeeping is difficult in this game.

As for lockpicking, so far every lock above the iron tier has had a dedicated matching key (except possibly one), it is still very much a puzzle dungeon. I haven't played around with the lockpicking skill, but seems like it (along with a couple of other mechanics) is there to allow for some sequence-breaking if you want to do a speedrun or something.
Some fights can be avoided if they are too hard for you, but you want get reward before waiting and leveling up. Lockpicking helps
with it.

About resting, i also did not liked it at first. But if it is removed, without tired you wont need to sleep as much and you will have too much food. Food is balanced around having you to sleep every day. And rebalancing all food in game is too much time. But i partly agree, maybe increase food consumption or make Tired condition optional for Hard difficulty (for extra score, as you can do from beginning).

p.s. Anyone figured 4213 puzzle?
Kirill
Posts: 125
Joined: Mon Dec 21, 2020 5:36 pm

Re: [WIP] Final Adventure

Post by Kirill »

kikotrt wrote: Tue Nov 08, 2022 11:47 pm Adrageron

будет ли возможность прохождения мода соло-персонажем, или для прохождения каких-то моментов в нем обязательно нужна будет партия?
учитывает ли начисление "очков" количество персонажей в партии?
Бои сложнее чем в The Guardians, плюс не уверен что соло с максимальными настройками сложности (Hard плюс все усложнения игры, выбранные в самом начале, такие как меньше хp, более сильные монстры, уменьшение резистов со временем и увеличение количества еды с уровнем) реально. И учитывая ограничения на магию (две школы магии точно теряются, либо три при условии соло).
kikotrt
Posts: 35
Joined: Sat Nov 05, 2022 11:16 am

Re: [WIP] Final Adventure

Post by kikotrt »

Kirill wrote: Wed Nov 09, 2022 1:47 am
kikotrt wrote: Tue Nov 08, 2022 11:47 pm Adrageron

будет ли возможность прохождения мода соло-персонажем, или для прохождения каких-то моментов в нем обязательно нужна будет партия?
учитывает ли начисление "очков" количество персонажей в партии?
Бои сложнее чем в The Guardians, плюс не уверен что соло с максимальными настройками сложности (Hard плюс все усложнения игры, выбранные в самом начале, такие как меньше хp, более сильные монстры, уменьшение резистов со временем и увеличение количества еды с уровнем) реально. И учитывая ограничения на магию (две школы магии точно теряются, либо три при условии соло).
что за "уменьшение резистов со временем"?
и при чем тут магия?

например в "Стражах": у меня соло персонаж был алхимик-инсектоид. И там был момент, когда надо было пройти голову демона, которая кидала камень. Если играется пати - то она превращает в камень не всех. А если соло - то 100% превращает.

меня интересуют подобные моменты игры в этом моде. Я не спрашиваю о силе персонажей... учитывая то, что в этом моде, судя из описания, все классы стали алхимиками.
kikotrt
Posts: 35
Joined: Sat Nov 05, 2022 11:16 am

Re: [WIP] Final Adventure

Post by kikotrt »

Adrageron

и еще один вопрос:
сделано ли в моде чтение книг, повышающих уровень какого-то навыка (одноручное оружие, школа Огня...) как в "Хрониках Ксина"?
Т.е. если у персонажа навык уже изучен максимально (на 5) - то чтение книги дает ему +1очко обучения?
(или же как в Стражах - были книги, которые могли дать только первый уровень навыка... что было очень неудобно)
Kirill
Posts: 125
Joined: Mon Dec 21, 2020 5:36 pm

Re: [WIP] Final Adventure

Post by Kirill »

kikotrt wrote: Wed Nov 09, 2022 6:09 pm
Kirill wrote: Wed Nov 09, 2022 1:47 am
kikotrt wrote: Tue Nov 08, 2022 11:47 pm Adrageron

будет ли возможность прохождения мода соло-персонажем, или для прохождения каких-то моментов в нем обязательно нужна будет партия?
учитывает ли начисление "очков" количество персонажей в партии?
Бои сложнее чем в The Guardians, плюс не уверен что соло с максимальными настройками сложности (Hard плюс все усложнения игры, выбранные в самом начале, такие как меньше хp, более сильные монстры, уменьшение резистов со временем и увеличение количества еды с уровнем) реально. И учитывая ограничения на магию (две школы магии точно теряются, либо три при условии соло).
что за "уменьшение резистов со временем"?
и при чем тут магия?

например в "Стражах": у меня соло персонаж был алхимик-инсектоид. И там был момент, когда надо было пройти голову демона, которая кидала камень. Если играется пати - то она превращает в камень не всех. А если соло - то 100% превращает.

меня интересуют подобные моменты игры в этом моде. Я не спрашиваю о силе персонажей... учитывая то, что в этом моде, судя из описания, все классы стали алхимиками.
Я прошел соло The Guardians. Есть щит дает иммунитет к окаменению.

Про уменьшение резистов со временем это дополнительная сложность (их несколько), которыми можно усложнить еще больше игру.
Post Reply